Příprava na kontrolu projektu nebo archivaci dokumentace
Vzhledem k tomu, že naše společnost do současné doby úspěšně realizovala nebo metodicky řídila více jak 100 projektů, má rovněž bohaté zkušenosti z různých kontrol těchto projektů. Kontrolu jednotlivých projektů prováděl: poskytovatel dotace, finanční úřad, orgány Evropské komise a další instituce, které měly k dané kontrole pověření.
Za období posledních 10-ti let jsme provedli před nahlášenými kontrolami interní projektové a finanční audity pro více jak 40 projektů. Za stejné období jsme zkontrolovali a připravili na archivaci více jak 50 projektů.
Interní audit projektu obvykle provádíme pro tyto případy:
- audit a příprava dokumentace projektu před nahlášenou kontrolou,
- audit a příprava dokumentace projektu na archivaci.
Hledáte společnost, která má dlouholeté zkušenosti z různých kontrol projektů z fondů Evropské unie a která je garantem správné archivace projektové dokumentace?
Mezi takové společnosti patříme i my.
Mezi takové společnosti patříme i my.
Naše poradenské služby při interním auditu projektu jsou zaměřeny na:
- formální kontrolu projektu: kontrolu přímých a nepřímých výdajů projektu,
- věcnou kontrolu projektu: kontrolu realizace aktivit projektu s ohledem na schválenou žádost o projekt a podepsanou grantovou smlouvu.
Naše společnost má zpracovanou podrobnou metodiku pro interní projektový a finanční audit projektu. V následující části je seznam základních činností pro tento interní audit. Jedná se o maximální výčet, ne všechny činnosti jsou u každého projektu vykonávány.
Poradenské činnosti při interním projektovém a finančním auditu projektu:
- celková kontrola vedení a archivace projektové dokumentace,
- kontrola interních směrnic pro vedení projektu,
- kontrola lidských zdrojů (zaměstnanecké smlouvy, pracovní náplně, pracovní výkazy, zápisy z porad, …),
- kontrola mzdových nákladů (mzdové pásky, výpisy z účtu, …),
- kontrola cestovného pro přímé i nepřímé náklady (cestovní příkazy, vyúčtování služebních cest, …),
- kontrola ostatních nákladů (objednávky, smlouvy, faktury, výpisy z účtu, …),
- kontrola přímé podpory (cestovné, stravné, mzdové příspěvky,…),
- kontrola zaúčtování přímých a nepřímých nákladů projektu v účetnictví příjemce,
- kontrola zaúčtování přímých a nepřímých nákladů projektu na rozpočet projektu,
- kontrola nepodstatných a podstatných změn rozpočtu projektu,
- kontrola změn harmonogramu projektu,
- kontrola průzkumů trhu na objednané služby a zboží,
- kontrola výběrového řízení na objednané služby nebo zboží,
- kontrola způsobu realizace aktivit projektu a dodržování harmonogramu projektu,
- kontrola plnění výstupů a výsledků projektu (monitorovacích indikátorů).